Soluții informatice pentru cumpărături smart


Retail, varianta „old style”

Pentru generația mea, cei câțiva ani de după Revoluție au definit noțiunea de „retail” ca fiind drumul la alimentară cu plasa de cumpărături (și eventual cu ambalajele returnabile), „scanarea” tejghelei și a rafturilor din lemn îmbrăcate în linoleum, alegerea produselor dorite, plata (întotdeauna „cash”), apoi drumul (triumfal) înapoi acasă. Mi-aduc aminte și acum de cântarul alimentar care devenise asociat ideii de magazin, de lactatele și de mezelurile ținute în vitrine frigorifice, de pâinea ținută în navete de plastic și de multe altele.

Anii au trecut, lucrurile s-au schimbat…

Odată cu trecerea timpului, mi-am tot jucat rolul de „cumpărător” pe scena retail-ului și așa am început să descopăr, rând pe rând, posibilitatea de a sta din ce în ce mai puțin la casa de marcat datorită scanării rapide a produselor, oferta tot mai bogată dintr-un anume sortiment, detaliile tot mai multe oferite pe etichetele de la raft, posibilitatea returnării produselor, posibilitatea cumpărăturilor online, a plății cu cardul sau cu telefonul, a gestionării coșului la case de marcat tip self-pay, a accesării beneficiilor aplicațiilor mobile și așa mai departe.

Soluții smart, chiar și la cumpărături

Mi-am propus să vă semnalez ceva ce este (aproape) insesizabil în magazinele anului 2020, fie că vorbim de magazine aparținând unor branduri celebre de haine, fie doar simple supermarketuri sau magazine de cartier. Acel „ceva” s-a dovedit de multe ori că ușurează mult munca lucrătorilor comerciali, previne erorile, permite un control mai mare asupra procesului ce presupune scanarea produselor și plata acestora, dar și oferă managerilor o imagine mai limpede asupra afacerii lor. Este vorba despre soluția software pentru sectorul comercial, platforma SmartCash Retail Management System (SmartCash RMS).

Faceți cunoștință cu SmartCash RMS

SmartCash RMS este cunoscută drept o soluție informatică de top în domeniu, fiind de altfel unica platformă software românească potrivită în managementul oricărui format comercial, online sau offline. A fost dezvoltată de la o simplă aplicație de gestiune, ajungând să se maturizeze într-o suită de aplicații specializate, disponibile în mai multe versiuni de distribuție. Implementată în mii de magazine din toată țara, având o comunitate activă de utilizatori, SmartCash RMS a ajuns chiar și în unele zone ceva mai retrase, în care poate nu te-ai gândi că a fost implementată, precum sunt satele din Apuseni sau chiar Delta Dunării.

Un mic joc de rol și câteva concluzii

Iar dacă tocmai vorbeam de rolul de „cumpărător” pe care mi l-am asumat, mă voi imagina făcând asta în vârf de munte, tocmai în inima Apusenilor.

Tocmai am ajuns la cazare la o pensiune bine orientată spre soarele de munte, iar foamea m-a lovit pe neașteptate. Pe lista mea de priorități, savurarea unor produse tradiționale aș vrea „să să facă în tihnă” (ia uite, deja am dat-o în dialect!), așa că optez pentru cumpărarea câtorva alimente la magazinul din sat, cu nume de floare. Zis și făcut, iată-mă între cele câteva rafturi bine ticsite cu produse „de la oraș”, cu etichete tipărite cu detalii importante și oferte de moment, ceea ce mă face să realizez că trebuie să existe pe acolo, în zona tejghelei, vreo casă de marcat care să facă mai multe decât celebra cariocă folosită pe vremuri pentru înscrierea prețurilor la raft.

Experiența în magazin devine astfel una interesantă, senzația fiind că mă aflu prin vreun minimarket cu de toate. Ajunsă la casa de marcat, mă aștept ca experiența mea să fie una la fel de plăcută. Mai mult, întrebările mele își găsesc și răspunsuri când văd POS-ul standard și cântarul cu etichetare, ambele așezate pe tejghea și manevrate cu un zâmbet larg de o doamnă aflată la a doua tinerețe, îmbrăcată într-un halat roșu cu guler alb. Ce mă face și pe mine să zâmbesc este modul în care tastează cu vârfurile degetelor pe ecranul tactil, dar mai ales cum șterge aparatele după fiecare utilizare. Poate că dacă ar avea destul spațiu, ar aduce și peștele din sticlă cu mileul aferent, care nu-și mai regăsesc locul (dragii de ei!) pe niciun televizor al zilelor noastre…

Aproape de ieșirea din magazin, doamna îmi prezintă, foarte mândră, și aplicația de pontaj a angajaților, venită la pachet odată cu soluțiile oferite de SmartCash RMS. Deocamdată mă voi bucura de vacanța la munte, dar abia aștept să ajung acasă și să contorizez toate magazinele din orașul meu unde a ajuns această aplicație software, pentru a-mi face o imagine de ansamblu.

Astfel de soluții informatice constituie ceva obișnuit în vremurile noastre, iar evoluția tehnologiei permite crearea de facilități în toate domeniile vieții noastre. Trebuie numai să le identificăm, să le evaluăm rapid posibilitățile de a ne ajuta și să ne adaptăm din mers la o lume în continuă schimbare.

Aceasta a fost propunerea mea pentru proba a 8-a a concursului SuperBlog 2020, Experiențe din retail folosind tehnologie românească de ultimă generație. Sponsorul probei este MAGISTER, dezvoltatorul platformei SmartCash Retail Management System.

Sursă foto: site-ul Magister; prelucrare foto: GNU Image Manipulation Program (GIMP)

Un gând despre &8222;Soluții informatice pentru cumpărături smart&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s