Despre mobilitate în solidaritate


Prin acest articol mi-am propus să dau mai departe o informație valoroasă în vremurile pe care le trăim cu toții în prezent, conform căreia Autonom România a luat inițiativa lăudabilă de a se alătura efortului colectiv de luptă pentru limitarea infectării cu noul coronavirus, prin susținerea ONG-urilor și fundațiilor specializate care contribuie activ la sprijinirea celor afectați de pandemie.

Mai precis, Autonom pune la dispoziție, în vederea închirierii gratuite (pentru o perioadă de 3 luni, cu posibilitatea de prelungire), mașini din flota proprie din toată țara, pentru acele organizații care au nevoie de mobilitate în misiunile lor, fie că este vorba despre sprijinirea spitalelor și personalului medical prin donații de echipamente medicale sau de mese calde, livrarea cumpărăturilor sau medicamentelor acasă persoanelor din categoriile de risc ori aflate în izolare, furnizarea de echipamente de protecție și substanțe dezinfectante etc.

Flota pusă la dispoziție este extrem de variată și face față oricăror solicitări, de la autoturisme și SUV-uri, la van-uri pentru transport marfă și pick-up-uri.

Despre Autonom am mai scris aici, când aminteam despre misiunea lor de bază prin care sunt gata oricând să vină în sprijinul șoferilor prin serviciul creat în decembrie 2016, odată cu modificarea legii RCA, în care se menționează că partea păgubită într-un accident auto beneficiază de mașină de înlocuire pe perioada cât automobilul său se află în service pentru reparații. Constituie cea mai extinsă rețea de mobilitate din România și este prezentă în nu mai puțin de 33 de orașe de pe teritoriul întregii țări (lista completă poate fi accesată aici).

Sursă foto: autonom.ro

De data aceasta, echipa Autonom, prin gestul de a pune la dispoziție flota proprie de mașini în vederea închirierii gratuite de către ONG-urile implicate în lupta contra-cronometru pentru limitarea răspândirii pandemiei, se înscrie în realitatea sumbră și apăsătoare a vremurilor noastre, dar totodată contribuie la conturarea unei raze de speranță pe care o vom zări cu siguranță curând, atunci când ordinea firească a lucrurilor se va restabili și omenirea va putea merge mai departe, însă cu toate lecțiile învățate.

Criza sanitară este doar vârful aisberg-ului ce reprezintă contextul complicat din care face parte întreaga omenire, iar la aceasta se adaugă criza de identitate a ceea ce înseamnă statele, sistemele după care acestea funcționează, organizațiile mondiale, economia, finanțele, serviciile, ajungând chiar la o criză privind definirea de către fiecare dintre noi a unui termen simplu, care ani la rând a stat cuminte între paginile dicționarelor: „responsabilitate″…

Dacă ar fi să răspund la întrebarea: „Ce cauze au o semnificație aparte și trebuie sprijinite să-și continue activitatea ca să poată sprijini, la rândul lor, comunitatea?″, cred că fără a sta prea mult pe gânduri m-aș referi la acele companii care, lovite în plin de criza generată de coronavirus, nu așteaptă să contorizeze efectele unei iminente crize economice, ci decid rapid să se reprofileze spre producția de echipamente și materiale utile spitalelor și cadrelor medicale care sunt direct implicate în această luptă, având o reală nevoie de a le livra rapid, oriunde în țară.

Sursă foto: pixabay.com

Toți cei care au nevoie de sprijinul Autonom România, pot utiliza adresa de e-mail help@autonom.ro sau numărul de telefon +40 747 277 610.

Evident că au fost luate toate măsurile de protecție impuse pentru asemenea situații extreme cum este pandemia cu care ne confruntăm! De aceea, conform site-ului Autonom, după fiecare preluare/transfer, mașinile sunt dezinfectate, acordându-se o atenție deosebită tuturor mânerelor, volanului, bordului, schimbătorului de viteze și portbagajului. După dezinfectare, fiecare mașină de închiriat rămâne obligatoriu timp de minimum 24 de ore în parcare, pentru neutralizare, înainte de a fi predată unui alt client.

De asemenea, mașinile preluate de la clienți în regimul door-to-door sunt dezinfectate înainte de preluarea de la client și încă o dată la sediul propriu al Autonom, înainte de predare. Ulterior, recomandarea este ca mașinile să rămână neutilizate de către client timp de 24 de ore de la predare. Toate cheile mașinilor și documentele auto sunt dezinfectate și neutralizate înainte de a ajunge la următorul client.

Șoferii Autonom au primit informări și mijloace de protecție (măști de protecție, dezinfectant pentru suprafețe, șervețele și dezinfectant pentru mâini atât pentru aceștia, cât și pentru pasageri), iar angajații din agenții vor purta de fiecare dată mănuși chirurgicale noi în gestionarea mașinilor și vor păstra distanța socială necesară în interacțiunea cu clienții.

Acest articol participă la concursul Spring SuperBlog 2020, Proba 16. Mobilitate gratuită pentru ONG-urile implicate în lupta împotriva Coronavirusului, însă aș dori să fie lecturat în cheia solidarității de care fiecare dintre noi ar trebui să dea dovadă în sprijinul semenilor, dacă are această oportunitate, cu orice fel de gest, fie el cât de mic.

Vă rog să nu ezitați să dați și voi mai departe informațiile citite, menite să-i ajute în primul rând pe cei din corpul medical în munca depusă, pe părinții și bunicii noștri și, în esență, pe noi toți!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s