„Iubire culegi dacă semeni farmec″ (Arrigo Boito)


  1. Ce gesturi apreciezi și cum consideri că se poate manifesta frumusețea prin fapte, dincolo de estetică?

Grija, așa cum este ea definită în DEX, reprezintă preocuparea pentru cineva sau ceva anume, neliniștea simțită la gândul posibilității apropierii unui pericol. Deși majoritatea n-a experimentat prea des acest sentiment, acum cu toții am ajuns să-l conștientizăm cum nu se poate mai direct, în primul rând ca o manifestare a iubirii ce o purtăm celor dragi, dar și ca o revelație că avem o mare responsabilitate față de tot ce ne înconjoară, deoarece, ca o ironie a sorții, goana nebună și lipsită de griji a omenirii spre un viitor proiectat doar în cărțile SF a fost oprită brutal de un inamic nevăzut, de care a ajuns să se teamă.

Ca voi toți, și eu trăiesc acum aceleași sentimente de grijă. Consider că gesturile mici, care la prima vedere pot părea neînsemnate, sunt acelea care ne unesc și ne fac invincibili în fața oricăror obstacole. Grija se poate manifesta în asemenea condiții sub multe forme, iar ceea ce trebuie să conteze atunci când tragem linie și facem bilanțuri sunt tocmai acele gesturi care fac faptele să reprezinte frumusețea, dincolo de orice manifestare a esteticii. Ce gesturi apreciez eu? Responsabilitatea, respectarea legilor, cumpătarea, altruismul, încercarea de a-ți depăși limitele impuse de părerea celor din jur, voluntariatul.

Cu acest text particip la concursul Spring SuperBlog 2020, Proba 15. Grija pentru cei care au grijă, iar în cele ce urmează am să dau curs provocărilor lansate de sponsorul acestei probe, Farmec.

  1. Cum ți-ar plăcea ca o companie de produse de îngrijire personală să își arate suportul și grija pentru comunitate și ce fel de campanii derulate de Farmec cunoști?

2.1 Mi-ar plăcea să acorde atenție utilizării ingredientelor naturale locale în dezvoltarea produselor cosmetice și chiar să încurajeze producția internă de astfel de resurse: o esență de lavandă obținută din culturi locale; o miere naturală sau oricare alt produs apicol, nu de import, ci provenite din stupinele României; plantele medicinale din țară, ideal de pe plantații curate, fără pesticide.

Apreciez faptul că Farmec valorifică deja anumite ingrediente naturale locale. De exemplu, a integrat în producția proprie argila 100% naturală din Munții Pădurea Craiului, din Apuseni. De peste 17 ani, acest ingredient stă la baza dezvoltării gamei Aslavital Mineralactiv.

2.2 De asemenea, mi-ar plăcea să se implice în dezvoltarea unor practici sustenabile în domeniul produselor cosmetice, prin colectarea și reciclarea ambalajelor și chiar reutilizarea materialelor reciclate. Farmec a îndeplinit și aceasta prin campania „Ai grijă de natură așa cum ai grijă și de tine”, care reprezintă un demers de „responsabilitate socială pentru reciclarea ambalajelor produselor din portofoliul propriu, desfășurat în cadrul magazinelor de brand Farmec și Gerovital.″ (Gerovital Magazine – Primăvară 2020)

În patru magazine din Cluj-Napoca, sunt amplasate recipiente de colectare pentru deșeurile de ambalaje din hârtie, plastic, sticlă și metal. Și este și o inițiativă atractivă pentru clienții Farmec, deoarece la patru ambalaje reciclate din portofoliul companiei, se primește un produs cadou pe baza unui cartonaș care se ștampilează la fiecare ambalaj adus în magazin.

2.3 În fine, să se implice în lupta împotriva COVID-19 prin obținerea unor produse necesare combaterii epidemiei. Conform unui comunicat de presă al companiei, „Farmec se află în dialog permanent cu autoritățile pentru obținerea tuturor aprobărilor și, de asemenea, cu furnizorii de materii prime, respectiv de ambalaje în vederea livrărilor și susținerii pentru producția de biocide în regim de urgență.″

– Depun eforturi în dezvoltarea noilor produse dezinfectante, iar de 2 săptămâni livrează noile produse igienizante – de care este nevoie în cantități uriașe – către instituții și companii implicate în prima linie în lupta împotriva COVID-19.

De exemplu, Farmec produce două noi produse igienizante pentru uz personal, pe bază de alcool 70%, și anume două produse igienizante pentru mâini. Produsele sunt realizate în regim de urgență cu resursele existente, iar în ceea ce privește distribuția lor, sunt prioritizate solicitările pentru consumul colectiv, din partea instituțiilor publice, direct responsabile cu lupta împotriva răspândirii noului virus COVID-19.

Sursă foto: farmec.ro

– S-au alăturat campaniei „We Stand Together″ desfășurate de Beard Brothers în lupta împotriva COVID-19 cu o donație în bani și produse de igienă. Au fost donate produse în valoare de 4 580 lei și 10 000 lei pentru achiziționarea echipamentelor de protecție necesare spitalelor din prima linie.

  1. Cum crezi că ne-am putea implica în comunitate, manifestându-ne grija acolo unde este nevoie, cu resursele și experiența noastră?

Revenind la grijă, consider că, vis-a-vis de clienții Farmec, aceasta se poate manifesta pur și simplu doar prin acordarea unei atenții sporite calității produselor din portofoliu. Cum se poate realiza aceasta? Evitându-se la maxim ingredientele dăunătoare organismului, efortul principal fiind axat pe produsele bio. Aș puncta chiar necesitatea implicării Farmec, eventual alături de alte companii de profil, în campanii naționale de conștientizare a populației privind efectul nociv al cosmeticelor bazate pe substanțe chimice.

Personal, apreciez foarte mult produsele Gerovital Plant, tocmai pentru că în obținerea lor se folosesc peste 91% ingrediente de origine naturală (cosmeticele bio trebuie să conțină minim 95% ingrediente de origine naturală, obținute din agriculturi ecologice prin procedee nepoluante).

M-aș bucura dacă Farmec și-ar propune să deschidă centre balneo și de înfrumusețare în stațiunile românești, poate chiar să reușească să reabiliteze clădiri istorice a căror grijă a rămas doar pe hârtii prăfuite, uitate de autorități prin multele lor sertare. Mă gândesc aici la clădiri precum cele din stațiunea Băile Herculane, care ar putea fi transformate cu ceva imaginație în unități de cazare și tratamente balneo, bazate pe produsele mărcii Farmec.

Acestea ar fi cele câteva idei la care m-am gândit eu, însă vă invit acum și pe voi să răspundeți provocării de a ajuta Farmec să ducă grija față de comunitate la următorul nivel, formulând și alte propuneri în comentarii aduse acestui articol. Mulțumesc!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s