Șansa de a deveni #SuperErouToday


Nu-i deloc o întâmplare că ai ajuns pe blogul meu și vreau să știi că universul întreg a lucrat în așa fel încât să te afli la locul potrivit! Vreau să-ți amintești de toți acei super-eroi din filmele Marvel și acțiunile lor în scopul ajutării oamenilor și să-ți imaginezi cum chiar tu poți deveni un astfel de erou, poate nu chiar cu o pelerină roșie, fluturând în vânt, ori salvând vreo biată pisică ajunsă la ananghie în vârful unui copac, ci prin gesturi mici, simple, dar esențiale.

Cosmosul din camera ta

Mai întâi, aruncă o privire în jurul tău! Da, știu, poate doar acum observi tabloul care atârnă strâmb pe perete sau papucul ros de cățelul care-ți aruncă niște priviri nevinovate, dar încearcă să te concentrezi pe acele lucruri care la prima vedere îți sunt utile și de care poate chiar te-ai atașat fără să vrei.

Vezi mouse pad-ul acela colorat care stă deasupra altor câteva mouse pad-uri la fel de colorate, primite cadou la promoțiile din ultima perioadă? Dar mingea aceea anti-stres care alături de patru-cinci surate de-ale ei – identice până la cel mai mic amănunt – așteptă cuminți să le folosești chiar și atunci când nu te simți stresat? Dar umbrela de acolo? Dar șapca de dincolo, cu denumirea agenției de turism cu care ai călătorit vara trecută? Dar ce zici de magneții perfect identici de pe frigider sau de pixurile care nu mai încap în sertarul obligatoriu dedicat pixurilor primite cu diverse ocazii, toate din plastic (pixurile, nu ocaziile)?

Ei bine, toate acestea alcătuiesc un veritabil micro-cosmos ce se extinde cu viteza luminii… Dincolo de realitatea că fără ele lumea ar fi la fel de normală, mă gândesc că nu este de neglijat nici aspectul cheltuirii fără rost a unor fonduri considerabile. Ok, înțeleg ideea de a avea un buget alocat în scopul de a crea materiale pentru promovarea unui produs sau unui serviciu, dar consider că toate astea pot fi făcute în moduri mult mai smart și chiar mai prietenoase cu mediul (aspecte deloc de neglijat, dacă mă întrebați pe mine).

Există soluții?

Evident că există soluții! Haideți să luăm exemplul Today Advertising, care de peste zece ani vorbește fluent limba cadourilor promoționale și și-a stabilit ca scop principal să aducă și în țara noastră efectul WOW în domeniul său de activitate, așa încât clienții săi să experimenteze din ce în ce mai des sentimentul plăcut al viselor împlinite. Pe site au listate peste 250 de mii de produse, fiecare dintre acestea având atașată și o idee originală pentru a deveni cadouri corporate sau de altă natură.

Pe scurt, compania aduce posibilitatea inovării în domeniul advertising-ului prin propunerea unor produse promoționale care să reușească să nu fie catalogate sub nicio formă ca fiind „nașpa”. Pe larg, echipa Today Advertising ne propune o gamă extinsă de promoționale, de la produse office până la plante și semințe, de la ceasuri, promoționale din argint sau placate cu argint, accesorii pentru băuturi și ajungând până la jocuri și jucării, articole cu tematică sportivă, de îngrijire personală, pentru HoReCa, hobby & craft, electronice și multe (credeți-mă, chiar foarte multe) altele.

De altfel, știm cu toții că promoționalele sunt aproape sinonime cu produsele oferite gratuit, și de aceea sunt 100% primite și testate cu încântare de către potențialii cumpărători. Brandurile mari și mici din domenii diverse precum turismul, transportul aerian sau industria farmaceutică se folosesc de produsele de acest fel ca de o carte de vizită modernă, deoarece reprezintă pe drept cuvânt un important canal de comunicare, sprijină promovarea brandului, oferă un plus de expunere și pot influența deciziile de cumpărare ale consumatorilor.

E timpul pentru pasul următor!

Da, după ce vă veți convinge de ceea ce oferă compania propusă de mine, chiar îmi veți da dreptate! Sunt de acord că în domeniul promoționalelor, limita este cerul atunci când vine vorba despre idei puse în practică, de aceea consider că unele clișee trebuie depășite. Este timpul să se treacă dincolo de cadorisirea clienților sau angajaților cu aceeași mapă de carton și același pix din plastic a cărui mină se va termina subit chiar atunci când au cel mai mult nevoie să noteze ceva, iar drept „răzbunare”, pixul de plastic ajunge la primul coș de gunoi și, negreșit, în stomacul vreunui delfin ghinionist, eșuat la țărmul Mării Negre.

Astfel stau lucrurile și în cazul altor promoționale, precum ar fi umbrela cu logo-ul companiei care o oferă, pe care soarta, ploaia și vântul o vor schimonosi cu prima ocazie și biata de ea va ajunge fără vreun dubiu – ați ghicit! – tot la tomberonul de gunoi.

După cum spuneam, nu sunt împotriva acordării de promoționale, dar de ce n-ar putea fi alese, spre exemplu, niște pixuri din materiale reciclate, care eventual să și „vorbească” cu vocea lui Donald Trump ori niște șepci care să lase la latitudinea celor care le poartă dacă expun sau nu logo-ul companiei? Este adevărat, și Today Advertising are în ofertă pixuri din plastic sau umbrele, însă oferă și o gamă extinsă de produse cu adevărat WOW, neducând lipsă de idei creative atractive.

3 produse WOW. Doar pentru super-eroi!

Și dacă tot vorbim despre super-eroi cu super-puteri, deși specialiștii în marketing și branding susțin că oamenii trebuie să vizualizeze un logo de minimum 7 ori, în contexte diferite, înainte de a ajunge să-l memoreze, eu m-am limitat la alegerea a doar 3 produse pentru a exemplifica conceptul de WOW, promovat de Today Advertising pe site-ul lor.

În categoria Promoționale WOW, am găsit Flowerpot Speaker, care propune ascultarea melodiilor favorite la un difuzor wireless, în timp ce planta preferată crește nestingherită. Elementul-surpriză este că atunci când atingi frunzele plantei, senzorii ghiveciului identifică mișcarea și astfel pornește o anumită melodie în mod automat, activându-se și diverse jocuri de lumini. Este cu adevărat o idee genială de promovare și prezintă o utilitate net superioară altor promoționale care pot fi oferite. Și, să nu uit, produsul este oferit zilele acestea cu 59% reducere!

Tot din aceeași categorie am ales Gingko Solar Tree, un sistem integrat de încărcare a oricăror dispozitive mobile, care dispune de o baterie reîncărcabilă pe bază de litiu cu o capacitate de 4000 mAh. Este eco-friendly, fiind bazat pe energia solară și realizat din materiale ecologice.

Un alt exemplu l-am găsit în categoria Promoționale ECO, unde mi-a atras atenția Makani, un vas din ceramică care își poate găsi cu brio locul pe biroul de lucru al fiecăruia dintre noi și care poate găzdui de fiecare dată o altfel de plăntuță. Metoda de personalizare indicată pe site în cazul acestui „omuleț” este tampografia, care permite imprimarea mesajului dorit cu ajutorul tamponului de silicon al tampografului, chiar și pe suprafețe curbe sau neregulate.

În loc de concluzie

Studiile realizate de Promotional Products Association International indică faptul că 83% dintre consumatori utilizează produsele promoționale mai mult de o dată pe zi, deci cred că trebuie arătat ceva mai mult respect acestui domeniu aflat în dinamică și, implicit, celor la care promoționalele ajung. Cred că este momentul să luăm cu toții atitudine: împotriva poluării mediului înconjurător, a ideilor neinspirate ale advertiserilor, a publicității invazive, a cadourilor promoționale nașpa. Este timpul să acționăm și să devenim super-eroi în solicitarea unor promoționale utile, prietenoase cu mediul și cu adevărat WOW. Eu cred că stă în puterea noastră să schimbăm lucrurile! Voi ce ziceți?

Sursă foto: todayadvertising.ro

Rândurile de mai sus au fost scrise pentru Spring SuperBlog 2020, proba 7. Salvează lumea de cadourile promoționale nașpa! #SuperErouToday

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s