Creaţii de vară

Căldura verii ne determină să petrecem tot mai mult timp prin casă şi în condiţiile acestea m-am gândit să-mi descopăr noi îndeletniciri. Şi răsfoind câteva pagini despre ţesutul cu acul, am încercat tehnicile pe care le voi detalia în continuare.

Pentru început am lucrat câteva steguleţe în punct pătrat, piesele realizate astfel fiind similare celor ţesute la război. Mai greuţ şi mai neîndemânatică (ca la orice început!), însă am prins curaj.

Şi pentru că ultimele săptămâni au fost cuprinse de febra naşterii viitorului monarh britanic, m-am gândit să marchez şi eu momentul. Am descoperit un model de brăţară prezentând steagul britanic (Union Jack) şi am reuşit să o realizez şi pe aceasta. Aveam alt tonus, fiind un model tot în punct pătrat. Această tehnică datează încă de pe vremea Egiptului antic şi se bucură în prezent de o revenire spectaculoasă.

Ultimele piese realizate sunt câteva perechi de cercei prezentând tehnica ţesăturii în unghi drept. Se spune că această tehnică reprezintă una dintre cele mai complexe şi fluide puncte de ţesere a mărgelelor. Cu toate acestea, modelul meu este unul simplu şi a fost ca o joacă.

Deprinzând aceste câteva tehnici, m-am ambiţionat să realizez un model deosebit, un colier sub forma unui fluture, ţesut prin tehnica punctului ajurat. La un moment dat, mă gândeam că mi-am făcut prea mult curaj, însă cred că încet-încet voi ajunge la liman. Mai am doar puţin şi am să-l finalizez!

Vă doresc o vară frumoasă în continuare!

Leave a Reply

